Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Agencja Brandingowa DSIDE

Warszawa

1

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak wybrać programistę witryny. Wskazówki dotyczące wyszukiwania firmy!

Autor: Agencja Brandingowa DSIDE, publikacja: 2020-06-09

Rynek tworzenia witryn na pierwszy rzut oka jest przesycony ofertami. Ceny wahają się od kilku tysięcy do kilku milionów, a zgodnie z opisami wszystkie firmy są do siebie podobne - mamy kilka biur, działamy od dziesięciu lat, zrealizowaliśmy 200 projektów, zaufaj nam. Spróbujmy znaleźć wszystkie te sugestie.

witryna-internetowa

Wyszukiwarki

Pierwszą i najbardziej logiczną rzeczą, którą chcesz zrobić, jest doprowadzenie strony WWW do wyszukiwarki.

Wadą tego podejścia jest to, że większość witryny nie jest przeznaczona dla klienta, ale dla wyszukiwarki. Otwierasz taką stronę - pełny tekst, w którym fraza „rozwój witryny” wyróżniona pogrubioną czcionką jest wymieniona w każdym akapicie.

Wskazówka: otwórz pierwsze strony z 2-3 wyników. Zwykle w górnej części numeru jest dużo „żużla”.

Oceń witrynę programisty

Strona internetowa firmy jest jej twarzą i dotyczy to wszystkich. Deweloper musi mieć nowoczesne, wygodne i demonstrujące możliwości, czy naprawdę tego potrzebujesz?

Nie daj się nabrać na to, że „nie mamy czasu na dodanie portfolio, ale stworzyliśmy już 200 witryn”, „strona jest wciąż w budowie”. Bardzo rzadko zdarzają się przypadki, gdy firma naprawdę ma bardzo duży napływ klientów i nie ma czasu.

Jeśli firma ma telefon komórkowy w kontaktach, najprawdopodobniej jest wolnym strzelcem lub studentem, a nie firmą. Jednocześnie spójrz na wszystkie kontakty i adresy firmy, nie bądź zbyt leniwy, aby sprawdzić na mapach Google, jaki adres jest wskazany. Najczęściej biura w Nowym Jorku i San Francisco to po prostu budynki mieszkalne lub biurowce, w których nikt nawet nie słyszał o takiej firmie.

Wskazówka: zbadaj witrynę przyszłego programisty, sprawdź wszystkie kontakty, czy firma naprawdę ma biuro i przedstawicielstwo, które jest wskazane.

Portfolio, klienci

Przede wszystkim oczywiście powinieneś zainteresować się sekcją portfolio i listą klientów, dla których ten programista już świadczył usługi.

Spójrz na najnowsze prace, które są na górze, zwykle sam programista jest z nich dumny. Porównaj witrynę znajdującą się w portfolio z działającą wersją.

Utworzenie witryny to tylko pierwszy krok. Musi być stale utrzymywany, promowany, rozwijany. Jeśli strona została opracowana kilka lat temu, sprawdź, jak się zmieniła, ile nowych rzeczy pojawiło się na stronie, czy działa poprawnie, spójrz na jej pozycje w wyszukiwarkach.

Bardzo ważne jest, aby sprawdzić programistę pod względem praw autorskich na stronie. Zdarza się, że nie mają nic wspólnego z rozwojem, ale dodają taką pracę do swojego portfolio. Prawo autorskie może być albo w jawnej formie - najczęściej w piwnicy witryny, albo po prostu wprowadzone w kodzie. Aby znaleźć prawa autorskie w kodzie, naciśnij Ctrl + U i, korzystając z wyszukiwania (Ctrl + F), wyszukaj adres strony programisty.

W sekcji Klienci firmy często używają sztuczek lub piszą oczywiste kłamstwa, które są trudne do zweryfikowania.

Oto najczęstsze przykłady:

  1. Napisano: „zrobiliśmy ilustracje dla firmy Google” i kilka zdjęć. Problem polega na tym, że Google nawet nie słyszał, że ktoś tworzył dla nich ilustracje. Te ilustracje są po prostu inicjatywą studia.
  2. Nagłówek sekcji „Nasi klienci i partnerzy”. Haczyk leży w słowie „partnerzy”. Na przykład mamy konto w Millennium Banku, więc Millennium jest naszym partnerem. Po prostu ktoś wymienia duże firmy, w których są dziesiątki oddziałów i uwierzytelnianie jest bardzo trudne.

Wskazówka: zobacz portfolio nie tylko na stronie studia, ale także na temat tego, jak strona działa „na żywo”, sprawdź prawa autorskie twórców.

Może się wydawać, że przesadzamy i nadmiernie się niepokoimy, sugerujemy przestudiowanie dużej ilości materiału, ale wybierasz nie tylko „dłonie”, wybierasz partnera, z którym będziesz musiał współpracować przez bardzo długi czas.

Nie wystarczy stworzyć witrynę, trzeba ją stale ulepszać, utrzymywać i promować. Im mniej „wykonawców” dla całego procesu się zmienia, tym lepiej.

Istnieją wyjątki od każdej reguły, ale są to ogólne wymagania i ogólne porady.

Jest niewielu godnych specjalistów, a ich usługi nie są tanie.

Mamy nadzieję, że ten artykuł przynajmniej pomoże ci w dokonaniu wyboru. Na naszym rynku jest wielu oszustów, a nawet po prostu niekompetentne firmy, które nie zrezygnują z żadnej możliwości otrzymania zaliczki, zwłaszcza jeśli masz dobry budżet.


Opracowanie:
Agencja Brandingowa DSIDE

Strony internetowe - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 18 462 Specjalistów od Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o stronach internetowych